Terugblik stedenreis London| Deel 1

We hebben er een half jaar naar uitgekeken maar op 14 maart was het dan eindelijk zover! We gingen naar London! Dit was mijn 2de keer in Engeland maar zeker niet de laatste want I loved it ♥ Vandaag lezen jullie deel 1 van het reisverslag.
Deze keer had ik lang van tevoren mijn inpaklijst al klaargemaakt. Zo wist ik zeker dat ik niks belangrijks zou vergeten. Maandagochtend vertrokken we om 9 uur naar Calais en tussendoor maakten we een stop bij een tankstation ergens in België. Helaas was mijn reismaatje ziek en besloot zij op het laatste moment om niet met ons mee te gaan naar London. Vanuit Calais staken we met de boot over richting Dover jammer genoeg duurde het bij de douane nogal lang waardoor we de eerste boot misten. Toen de tweede boot aankwam vaarden we naar Dover en vanuit daar vervolgde onze busreis naar London.
Dag 1 (2)
Eenmaal aangekomen bij het hostel lieten we onze bagage in de lounge en reden we meteen door naar Graces om te eten. Omdat de bus weer weg ging moesten we vanuit het restaurant teruglopen naar het hostel en dat was best een heel eind. Omdat het donker was hebben we wel een aantal hele mooie foto’s kunnen maken. Het was echt zo mooi om daar in het donker te lopen met al die lichtjes!
Dag 1 (3)
Van tevoren was er geen lijst met namen en leeftijden gemaakt waardoor het inchecken ontzettend lang duurde. Ik denk dat het een uur of half 1 Nederlandse tijd was toen we allemaal een kamer en pasje hadden. Omdat we een lange reis hadden gehad en het al zo laat was gingen we maar meteen slapen.
Dag 1 (1)
De volgende dag waren we al om half 7 wakker. Eigenlijk had mijn wekker pas om half 8 af moeten gaan maar mijn mobiel stond nog op Nederlandse tijd.. We pakten onze tassen in en gingen naar beneden voor het ontbijt. Gelukkig was het niet zo druk en hoefde je amper in de rij te staan.
Dag 2 (2)
Als eerste ging ik met mijn groep de HMS Belfast bezoeken. Dit is een Engels oorlogschip. Vanuit de HMS Belfast moesten we naar St. Pauls Church omdat we daar hadden afgesproken om met de rest van de groep de metrospeurtocht te starten.
Dag 2 (3)
Omdat mijn groepje heerlijk in gesprek was en totaal niet oplette hadden we de volledige opdracht gemist. Oops.. Naja dan moeten we zelf maar wat dingetjes gaan doen! Vanuit St. Pauls Church namen we de metro richting Green Park.
Dag 2 (4)
Vanuit Green Park was het maar een klein stukje lopen richting Buckingham Palace dus gingen we daar heen. Eenmaal aangekomen bij Buckingham Palace besloten we om even te gaan zitten op het standbeeld wat er vlakbij stond. Hier dronken en aten we even snel iets voordat met de metro naar Harrods gingen. Vanuit Harrods gingen we met de metro naar Minories om wat te eten en daarna liepen we terug naar het hostel. Ik denk dat we in dit weekje heel London hebben doorgelopen.
Dag 2 (1)
En dat waren alweer de eerste twee dagen van onze trip! 4 april vertel ik hoe de rest van de week verliep!