Reisverslag Tsjechië | Deel 2

Vandaag deel 2, en dan ook gelijk weer het laatste deel, van mijn reisverslag door Tsjechië. In deze week verbleven we in een tunneltent op camping Chvalšiny in de buurt van de stad Český Krumlov. Ook in dit artikel kan je een hoop leuke hotspots, gave ervaringen en interessante activiteiten verwachten, want nogmaals: stilzitten is niets voor mij! Deel 1 nog niet gelezen? Dan raad ik je aan dat eerst te doen! Mocht je je overigens afragen waarom je mij steeds in dezelfde outfits ziet: er was alleen maar regen voorspelt dus ik had maar twee hemdjes en twee korte broeken mee. Uiteindelijk is het de hele vakantie tussen de 25 en 35 graden geweest en shoppen was niet echt een optie.. Gelukkig had de camping gewoon een wasmachine!

Na een paar uur rijden vanaf camping Bucek kwamen we aan op camping Chvalšiny. Onderstaande foto is op de regenachtige vertrekdag genomen, maar op de aankomstdag was het snikheet. Omdat we niet veel mee hadden genomen vanaf camping Bucek moesten er eerst boodschappen worden gedaan. Wat een feest. De rest van de middag hebben we niet veel meer gedaan dan tassen uitpakken en zwemmen.

Op dag 9 bezochten we de ruïne Vítkův hrádek. Wat ben ik blij dat dit een artikel is en geen video, want die namen zijn niet uit te spreken! Om bij de ruïne te komen moesten we eerst een berg op wandelen. Hier groeiden overal struiken met blauwe bessen, super leuk! Eenmaal boven gingen we in tweetallen naar boven, want ook deze keer kon de hond niet mee de ruïne in. Arme Boomer. In de toren zelf was een bar en zaten mensen te kaarten, maar wij waren meer geïnteresseerd in de toren. Vanaf de toren had je namelijk mooi uitzicht over de omgeving. Op de terugweg reden we langs het Lipnomeer.

Voor de volgende dag hadden we weer een hoop leuks gepland. We hadden namelijk gezien dat er een hoop dingen te doen waren vlakbij het Lipnomeer. Zo konden we met een kabelbaan de berg op, ja Boomer was mee, en was er boven van alles te doen. Als eerste gingen we twee aan twee het boomkroonpad op. Vanaf hier had je een prachtig uitzicht over Tsjechië en Oostenrijk. Als je mazzel had kon je zelfs de besneeuwde bergtoppen zien, maar die waren voor ons niet zichtbaar. Na een hotdog gegeten te hebben liepen we een stukje over de berg naar beneden. Toen we weer bijna bij de parkeerplaats waren zagen we een rodelbaan. Leuk!

Ook dag 11 was weer een klimdag. Vanaf de camping konden we namelijk het hoogste punt in de buurt zien en daar wilden we graag naartoe. Ergens op de berg parkeerden we de auto en kon je met een kabelbaan naar boven. Wij kozen echter de sportievere route, oftewel lopend naar boven. Nou, dat hebben we geweten! Na drie uur afwisselend stijl lopen en klimmen waren we eindelijk boven aangekomen. Nu begrepen we waarom die kabelbaan er was. Ook dat streep ik dan maar weer af als een leuke ervaring. Ook hier kon je bovenop de berg een toren in om het uitzicht te bekijken. Ik heb in deze vakantie meer bergen gezien dan in de rest van mijn leven haha. Op de terugweg besloten we om wel lekker met de kabelbaan naar beneden te gaan.

Voor de volgende dag had het weerbericht 35 – 40 graden voorspeld. Op de camping blijven was dus geen optie. In de buurt kon je voor €40.- een raft boot huren dus dat leek ons een goed idee. Bikini aan en gaan. Na een tijdje peddelen kwamen we aan bij een leuke eettent langs de weg. Hier bestelden we hamburgers en patat waarna we onze tocht weer verder zette. Onderweg kwamen we ook een aantal watervalletjes tegen, maar dat waren dan ook echt de enige stroomversnellingen. Na een hele middag roeien wat eigenlijk raften had moeten zijn kwamen we aan bij het afspreek punt en werden we opgehaald met een busje. Onderweg spraken we nog gezellig met de eigenaresse van de kano/raft verhuur en daarna reden we weer terug naar de camping. Op de camping ben ik nog even gaan zwemmen om af te koelen en om spierpijn te voorkomen.

Helaas was toen alweer de laatste dag aangebroken, omdat het ook die dag zo’n 30-35 graden zou worden wisten we niet zo goed wat we moesten doen. Uiteindelijk wilden we toch graag de stad Český Krumlov nog bezoeken waar we langs waren gevaren in de raftboot. Wat een mooie plek! Eigenlijk konden we nog één dag langer blijven, maar door het noodweer wat op komst was besloten we om die avond al onze spullen te pakken zodat we de volgende dag konden vertrekken.

Dit artikel wil ik graag afsluiten met een simpele: ik heb genoten van deze vakantie en kan niet wachten om weer terug te gaan!