Work out routine

Sporten, ik doe het inmiddels alweer dik drie en een half jaar bij dezelfde sportschool. Vroeger had ik altijd een hekel aan sporten. Ik heb zo’n 5 jaar gedanst, maar ik heb er nooit iets van gekund. Ook teamsporten zijn niet mijn specialiteit, maar in de sportschool kan ik mij prima vermaken. Vandaag vertel ik wat op dit moment mijn (onze) routine is in de sportschool ♥

Ik heb de oefeningen op dezelfde volgorde gezet als dat ze worden uitgeoefend. Op deze manier kan je zien dat we de spiergroepen afwisselen. Alle oefeningen kan je gewoon opzoeken, behalve de earthquake side met 5 kg omdat ik deze zelf een naam heb gegeven. Tijdens deze oefening ga je in earthquake positie zitten met je benen opgetrokken en het 5 kg gewicht houd je met je handen voor je borst. Vervolgens maak je zijwaardse bewegingen waarbij je ellebogen om beurten steeds de grond raken. Met deze oefening train je je schuine buikspieren, je armen en een klein beetje je benen.

– 15 min interval crosstrainer of loopband incl. cool down
– 5 min roeien
– 3×15 crunch
– 2×20 situp met 5 kg
– 2×30 earthquake side met 5 kg
– 2×30 sec side plank
– 1×40 plank
– 2×10 push up

Hierna gaan we door naar de fitness apparaten. Het kan zijn dat de namen van de apparaten in jou sportschool afwijken van deze. De abdominal crunch gebruiken wij voor drie verschillende oefeningen. Buikspieren, spieren rechter zij en spieren linker zij. Op de foto hieronder een kleine demonstratie. Foto’s maken in de sportschool #ongemakkelijk!

– 3×15 hip adduction
– 3×15 hip ubduction
– 2×15 leg pres
– 2×15 abdominal crunch voor
– 2×15 abdominal crunch rechts
– 2×15 abdominal crunch links
– 2×15 rotary torso rechts 40 graden
– 2×15 rotary torso links 40 graden
– 2×15 abdominal
– 2×10 chin assist
– 10 min interval steps incl. cool down

Mijn streven is om minimaal twee keer in de week te gaan en deze routine in 1,5 uur te doen, maar soms is dat één of juist drie keer. Dat hangt echt af van wat ik die week allemaal moet doen en of ik het kan inplannen met school en werk. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Until next time,
Romy